A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області

Педагогічні фестини ЗДО №3 Сонечко

Дата: 07.06.2021 16:36
Кількість переглядів: 151

          «Впровадження проєктного підходу до освітньої роботи

         з дітьми дошкільного віку за ідеями С. Русової»

(з досвіду роботи ЗДО №3 «Сонечко»)

Хіба є в кожного народу

щось коштовніше,ніж душі його дітей,

 і хіба є обов’язки вищі за обов’язки ,

 виховати з них людей – громадян?

С.Ф.Русова

        26 травня 2021 року педагогічний колектив Золочівського ЗДО №3 «Сонечко» з нагоди 165 – ї річниці з дня народження С.Ф.Русової, взяв участь у педагогічних фестинах «Актуальність творчої спадщини С.Русової для сучасної освіти» організовані  Львівським ОІППО. 

         Уже 12 рік педагогічний колектив Золочівського ЗДО №3 «Сонечко» вивчає та впроваджує в практику роботи педагогічні ідеї С.Русової. У нас творчий колектив однодумців, який прагне  до нового.  С.Русова  називала вихователів дошкільних груп садівницями. Наші педагоги (садівниці) щоденно дбають, щоб діти зростали гідними громадянами незалежної України. Дуже важко відкрити щось нове, але педагоги відшукують, вивчають нові матеріали з життя та творчості Софії і застосовують її ідеї в роботі з дітьми дошкільного віку. На основі ідей С.Ф. Русової ми створили «Міні – музей С.Ф. Русової», де зібрано матеріали біографії та  педагогічної діяльності великого педагога. Вони допомагають нам у роботі над втіленням її ідей.  Це  - майстерня «садівниць» та джерело пізнання для дітей. У музеї часто проводяться  екскурсії, заняття, зустрічі,  які проводять наші дошкільнята – екскурсоводи, педагоги та екскурсоводи Золочівського замку.  Проводяться тут й різноманітні заняття і свята з національного та родинного виховання, проходять семінари та тренінги, щорічно відзначаються уродини Софії Русової. Зібрані в музеї матеріали дали нам поштовх до впровадження в практику ідей Софії Русової через метод проєктів, які спонукають до творчості  педагогів, дітей, батьків. Ці проєкти об’єднує концепція національної системи освіти, дошкільного виховання, упровадження проєктних технологій  практичної роботи з педагогами, батьками, дітьми. Саме творчі проєкти дають можливість пізнати далекоглядність педагогічних ідей С. Русової, які відкривають широкі можливості для всестороннього розвитку  дітей і на яких виховуються справжні українці. Від педагогів сьогодення  вимагає творчого підходу до роботи з дітьми. Тому метод проєктів займає все більш важливе місце в педагогічній практиці. Ми звернулися до цього методу тому, що він дає можливість формувати творчу особистість, пробуджує та розвиває в дитині талант, дає можливість дошкільнятам  усвідомлено застосовувати свої знання; реалізовує їхні соціальні потреби, формує мотивацію до навчання.

         Учасниками педагогічних фестин були відомі  керівники освітянської галузі  (О. Паска, І.Сислюк, П.Хобзей, В. Матяшук, Джус О.В.), науковці, викладачі ЛОІППО (Білан О., Максимів О., Біда Д., Волощенко О., Банах О., Лоїк Г.), а також педагогічний колектив нашого закладу,  який поділився практичним досвідом роботи з даної теми. Узагальнила досвід  та підвела підсумок   роботи  закладу завідувач О.В. Кравчук. Методичну складову  роботи над проєктами прокоментувала вихователь – методист Л.Н. Цоба. Детальніше з проєктами за ідеями С.Ф. Русової ознайомили присутніх педагоги закладу («Обличчям до національності та родини зітканої з любові» - вихователі Лабаз Л.Я., Болюбаш І.Б., Мельник Н.Б. та Вишинська М.О.; «Екологія краси та добра» - вихователі Муц і. В. та Двірник М.П.; «Фізична майстерність та милосердя» - інструктор з фізкультури Гук М.В. ). Колектив отримав схвальні коментарі від учасників фестин та  пропозицію поділитись напрацюваннями з колегами та ЛОІППО. Ми раді, що робота колективу не лише сприяла розвитку  наших дітей на ідеях С.Русової, але й послугувала  поширенню її в роботу іншим закладам  та педагогам. 

           Учасники фестин прийшли до висновку, що специфічними особливостями праці сучасного педагога є його здатність до передбачення, розуміння й тлумачення життєвих цінностей, налаштованість на конструктивні дії в різних освітніх ситуаціях, основою яких є формування сучасної діяльнісної дитини. У зв’язку з цим, під час фестин не раз згадувалися поради С. Русової, яка наголошувала, «Тільки тоді виховання буде дієвим, коли базуватиметься на національному ґрунті, цьому сприяють рідна мова, рідна пісня, релігійні свята…»… «Родинне виховання має бути національне, відповідати суспільно – культурним вимогам часу….»…«Життя дітей не може бути відірване від природи…»…«Свобода рухів є конечною передумовою здорового, правильного розвитку дитини..»…

            Як бачимо, ідеї С.Русової мають абсолютно сучасне звучання. Тож хочемо звернутися словами С.Русової: «Виховання має навчити дитину дивитися, слухати і доторкатися». Всім педагогам варто прилучитися до слова і думки С. Русової, що завжди були освячені любов’ю до дітей. І збагатимося, і знатимемо, що нам робити сьогодні в дитячому садку, і чого насамперед потребують наші діти.

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень