ЗАНЯТТЯ ШКОЛИ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ УЧИТЕЛІВ - ФІЛОЛОГІВ
30 січня 2019 року у Золочівській ЗОШ І – ІІІ ст. № 3 відбулося районне засідання школи педагогічної майстерності вчителів української мови та літератури.
Із вступним словом до присутніх колег звернулася керівник школи Лісова Зоряна Ігорівна, яка наголосила: "Тільки той може осягнути своїм розумом і серцем красу, велич і могутність Батьківщини, хто збагнув відтінки й пахощі рідного слова, хто дорожить ним, як честю рідної матері, як колискою, як добрим ім'ям своєї родини" (В. О. Сухомлинський). Темою заняття стали актуальні питання, якими поділилися учителі – філологи.
Учитель Перегноївської ЗОШ І – ІІ ст. Подусівська М. М. представила увазі колег презентацію «Формування комунікативної компетентності учнів на уроках української мови і літератури». Учитель–філолог звернула увагу на те, що компетенція мовної освіти в Україні орієнтує на виховання національно-мовної особистості, громадянина, людини, яка шанує українську мову як державну, дбає про належний рівень мовної культури. Також провела майстер–клас із використанням новітніх прийомів і методів: «Гра словами», «Творення тексту», метод сфокусованої бесіди. Колеги району мали можливість попрацювати креативно. Майстер–клас був спрямований на створення системи співпраці, головна мета якої – максимальний розвиток творчих здібностей дитини.
Данилюк Н. А. – учитель Поморянської ЗОШ І- ІІІ ст. презентувала досвід роботи «Компетентнісний підхід у викладанні української мови». Звернула увагу на цілі й зміст нової сучасної школи, які спрямовані на «вільний розвиток людини», на творчу ініціативу, самостійність учнів. Формування ключових компетентностей людини є перспективним напрямом у науці і практиці освіти. Перед учителем постає питання, як же реалізувати на одному уроці десять компетентностей, чотири наскрізні лінії, змістові лінії програми? Учитель–філолог запропонувала розглянути методику застосування комплексних завдань на основі аналізу тексту. Також провела практичне заняття по вивченні творчості Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі».
Учитель Вербінська М. Я. – ОЗ Глинянської ЗОШ І – ІІІ ст. - поділилася досвідом роботи «Національно – патріотичне виховання учнів на уроках української мови та літератури» на основі місцевого матеріалу. Патріотичне виховання належить до пріоритетних напрямів національної системи виховання та передбачає формування патріотичних почуттів, любові до свого народу, глибокого розуміння громадянського обов’язку, готовності відстоювати державні інтереси Батьківщини.
Лісова З. І. – учитель Ремезівцівського НВК – презентувала увазі колег досвід «Позакласна робота з української мови та літератури». Учитель–філолог наголосила, що позакласна робота з української мови та літератури — це обов'язкова складова частина навчально-виховного процесу, яка спрямована на виховання національно свідомого громадянина України, патріота, який знає її історію, культуру, традиції… Адже патріот народжується із любові до рідного порога, до місця, де починалося твоє життя. Із уст Зоряни Ігорівни линули слова пісні «Батькова хата», рядки поезії Романа Завадовича «Праслово». Ознайомила присутніх із формами, методами і прийомами позакласної роботи, які використовує у своїй практиці. Мета таких заходів (олімпіад, конкурсів, літературних ранків, предметних тижнів, місячників, випуск стіннівок, презентації літератури, екскурсії у бібліотеки, музеї, КВК, вікторини, літературно-музичні композиції, тематичні лінійки і ін.) – виявлення творчих здібностей учнів, розвиток та реалізація їх талантів.
Методист РМК Паздзірська М. М. наголосила, що наскрізні змістові лінії є засобом інтегрування навчального змісту, вони корелюються з окремими ключовими компетентностями і сприяють формуванню ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях. Відзначила плодотворну працю школи педмайстерності, подякувала всім учасникам за підготовку і співучасть у роботі засідання.
Керівник ШПМ
Лісова З. І.