A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області

Гра–стратегія – інтерактивна форма навчання дошкільників

Дата: 22.03.2019 14:53
Кількість переглядів: 1871

В старшій групі «Човник» Золочівського ДНЗ №3 «Сонечко» за планом програми «STREAM - освіта», в рамках методичного дня, відбулася проектна гра-стратегія «На допомогу лікарю Айболиту». Її метою було сприяти у дітей  розвитку уміння планувати, розширювати сюжет на основі отриманих знань на заняттях і в повсякденному житті.

Гра-стратегія - складна, багатопланова діяльність, що передбачає не тільки усвідомлення ігрового задуму, сюжетної лінії, а й певну послідовність спрямованих сукупних дій усіх учасників гри, з якими необхідно домовитися, об’єднати зусилля, неодноразово визначитися в особистісному та колективному, моральному й інтелектуальному виборі. Стратегічна гра стає можливою за умови здатності її учасників передбачити можливі наслідки своїх дій, готовності до планування послідовних кроків, уміння визнавати помилки та вчасно корегувати їх, знаходити нестандартні способи розв’язання проблеми.

Під час заняття було  створено ситуацію необхідності самостійного вибору на основі визначення значущості предмета. Оскільки суть гри виявлялась у можливості вибору, то вихователь Болюбаш І.Б.  надавала дітям його. Ускладнював ситуацію вибір у обмежені «покупних» можливостей дітей. У процесі гри педагог кілька разів ускладнювала завдання, "чинила" перепони, які діти мали подолати. У цікавій ігровій формі дошкільники допомагали лікарю Айболиту (вихователь Двірник М. П.) визволяти африканських звірів, які замерзли в крижинах Північного полюсу. Педагог вчила дітей планувати власні дії, передбачаючи їх можливі наслідки, враховуючи зовнішні обставини, що можуть впливати на розвиток подій. Вправляла в умінні домовлятися, переконливо доводити власну думку іншим, співпрацювати з однолітками, терпляче сприймати позицію, що відрізнялась від власної... Протягом гри дошкільники робили припущення, що можна виготовити власними руками, а що купити; «готували чай» на віртуальній кухні - у комп’ютерній грі «Приготуємо лікувальний чай». Створили  стратегічний план  «Необхідних речей». Навчалися обґрунтовувати свої дії щодо вибору речей, які необхідні для подорожі на Північний полюс. В дослідницькому центрі малята проводили цікаві досліди («Чому полярний ведмідь не вкривається льодом?», «Рятуємо тварин»). В інформаційному центрі дошкільники ознайомилися за допомогою карти і глобуса з Північним полюсом, його жителями, навчалися складати стратегічний план подорожі. У «Крамниці сувенірів», діти продавали поробки, які впродовж тижня виготовляли із різних  матеріалів. Малята не лише спілкувалися, здійснювали діалог, а й уміли правильно розрахуватись за свої покупки в межах отриманої суми грошей. Подорож супроводжувалась цікавим музичним супроводом, піснями («Подорожуємо горами», «На півночі») (музичний керівник Коропатніцька В.Ю.), звуками тварин, цікавими відео презентаціями, спец ефектами (місячне сяйво, полярна зоря). В спортивних іграх («Спуск з гір», «По крижині») діти розвивали спритність, силу.  На згадку  про подорож  малята намалювали  кольоровим льодом колективну роботу «Яким нам запам’ятався Північний полюс...». За кмітливість, увагу і сміливість  дошкільники були нагороджені  медалями «Юні полярники». А лікар Айболить пригостив малят смачним «морозивом». Усвідомлю­ючи, що гра - не справжнє життя, малюки тим часом, по - справжньому переживали свої ролі, відверто виявляли своє ставлення, свої думки та почуття, сприймали гру як важливу справу.

«Гра-стратегія надає вихователям унікальну можливість спостерігати за процесом збагачення соціального досвіду дітей, їхніми ціннісними пріоритетами, особистісними проявами у зовсім не простих, наближених до реальних ситуаціях. Педагог має можливість оцінити здатність кожної дитини до конструктивних рішень, самостійного вибору тощо. Аналіз результатів спостережень зумовлює подальші виховні дії педагога. І в цьому особлива корисність гри», - відмітили присутні на занятті педагоги. Тож грі–стратегії  - бути в освітньому процесі дошкільників!

                                                                                                             Вихователь–методист
Цоба Л.Н.

               



« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень