Відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області

Принципи «academic integrity» в навчальній діяльності вихованців МАН

 

 

Усе частіше в освітянській спільноті доводиться чути термін
«academic integrity» або ж «академічна доброчесність». Саме цій темі було
присвячено одне із занять секції української літератури Золочівської
МАН. Метою заняття було розширити рівень обізнаності вихованців щодо
правил академічної доброчесності, академічної етики та розуміння цінності
навчання. Так що таке «академічна доброчесність» і чому є необхідність
впровадження її як інструменту забезпечення якості освіти?
Тінейджер із базовими знаннями англійської скаже, що витоки цієї
концепції йдуть із заходу. І ця думка не буде хибною, адже в перекладі
іменник integrity означає «довершеність, повнота, цілісність». У поєднанні з
прикметником academic отримуємо ознаку належності до школи чи
університету, процесів навчання та мислення.
Міжнародний центр академічної доброчесності при Ратлендському
інституті етики, Університет Клемсон в Південній Кароліні, розробив
документ “Фундаментальні цінності академічної доброчесності”. За цим
підходом, академічна доброчесність – це відданість академічної спільноти
шістьом фундаментальним цінностям: чесності, довірі, справедливості,
повазі, відповідальності й мужності.
Питанню академічної доброчесності в українській освіті присвячена
окрема стаття 42 Закону про освіту: «Академічна доброчесність – це
сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають
керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та
провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до
результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень». Іншими словами,
під академічною доброчесністю ми розуміємо правила, яких людина повинна
дотримуватися під час створення власних проектів, якщо вона користується
допоміжною інформацією. У більшості випадків це стосується учнів або
студентів, тому що учні в школах готують письмові роботи на різні теми, а
студенти в університетах – реферати, курсові та дипломні роботи.
Розібравшись з основними поняттями та термінами законодавства
щодо академічної доброчесності, керівник секції ознайомила вихованців із
Положенням про академічну доброчесність Золочівської МАН. Особливу
увагу було приділено основним принципам, якими мають керуватися
учасники освітнього процесу під час навчання з метою забезпечення довіри
до його результатів. Проведено роз’яснювальну роботу щодо норм етичної
поведінки та неприпустимості їх порушення (плагіат, самоплагіат,
фабрикація, списування, порушення правил оформлення цитування,
посилання на джерела, тощо).
Крім того на занятті проведено діалог «Спілкування через Інтернет:
чого від нього чекати?». Керівник секції надала вихованцям слушні

рекомендації щодо безпечних правил користування і спілкування в
соціальній мережі.
Також учні з цікавістю переглянули презентацію щодо запобігання та
протидію булінгу.

Керівник секції
Марія Рибка



« повернутися до списку новин