Участь у Міжнародній конференції PILGRIM
06 квітня 2019 року 9 педагогів ( Молева Г.С., Колісник Б.Я., Островська О.Р., Шаваровська Г.О., Лизан І.П., Стельмах О.І., Барабаш Г.В., Маланчук Н.Я., Коротошин Р.П.) Вороняцької ЗОШ І-ІІІ ступенів взяли участь у Міжнародній конференція PILGRIM, що відбулася у Львівській духовній семінарії Святого Духа на тему “Теорія і практика міжнародної педагогічної мережі Pilgrim”.
Організаторами цієї конференції були: Віденська Вища Церковна Педагогічна Школа (Австрія), Вища аграрна педагогічна школа (Австрія), Освітньо-методичний центр ім. о. Юліана Дзеровича (Львів, Україна), Комісія у справах освіти і виховання УГКЦ (Київ, Україна). Ключовим завданням конференції було представити інший педагогічний, інноваційний досвід для викладання предметів духовно-морального спрямування.
Гості представили міжнародний рух «Пілігрим». Шестеро представників цієї мережі, включно з її засновником професором Йоганом Хішем та дійсним президентом Міхаелем Хольцвайзером, презентували рух PILGRIM для України, розказали про його історію, суть та практичні моменти їхнього педагогічного проекту, який успішно діє в європейській освітній сфері вже понад 15 років.
Ініціатор та директор “Міжнародної освітньої мережі PILGRIM” проф. Йоган Хіш (Johann Hisch) розповів про місію та діяльність мережі, в основі яких лежить розуміння сталого розвитку, тобто поєднання екології, економіки та соціальності в гармонії з духовністю. На цьому і акцентує в екнцикліці “Laudato Si” Папа Франциск: “Не сприймати світ таким, яким він є, а створювати нові відносини. Коли я до світу отримаю нове сприйняття – зможу по-новому жити і співпрацювати. Ми повинні не тільки діяти, а й служити для світу і бачити світ у таїнстві”. Саме пережита, рефлектована духовність приносить результат. Тому таким важливим є релігійно-етичний філософський етичний вимір для всіх предметів. PILGRIM бачить «Освіту для сталого розвитку і духовність» як зміну парадигми у навчанні, наслідком якої є:
— нове виховання і розвиток особистості;
— самостійна діяльність учнів і вчителів;
— релігійний вимір освіти в різних навчальних предметах;
— інтеграція навчальних тем та предметів;
— інтенсивне поєднання освіти з підвищенням кваліфікації;
— міжпредметні зв'язки та міжкультурний обмін
— релігійний діалог, екуменізм як модель інтеграції та інклюзії в школі як «conviventia» і «confidentia» — співжиття і довіра;
— дослідницькі проекти та ініціативи;
Програма “Пілігрим” виховує дитину як громадянина і християнина.
Під час конференції було також обговорено стан викладання предметів духовно-морального спрямування в Україні, налагодження співпраці з «Пілігрим» і робота над проектами за напрямками: екологічний, благодійно-соціальний, економічний . Цікаво було проведено майстер-класи по створенню проектів з кожного з вищезгаданих напрямів для учасників конференції. Конференція була для наших вчителів цікавою, дізнались багато нового про освіту Австрії, а також про міжнародний рух «Пілігрим». Сподіваємося в недалекому часі Вороняцька ЗОШ стане членом міжнародного руху «Пілігрим» і буде реалізовувати програми “Пілігрим” в умовах української освіти. В кінці конференції було вручено сертифікати двом українським школам як членам «Пілігриму» і галузки винограду як новий початок, що принесе добрі плоди. Також вручено сертифікати і символічні подарунки всім учасникам конференції.
Директор школи
Р.П. Коротошин