A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ з питань освіти, молоді і спорту Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області

Ми - різні, і в цьому наша сила (семінарське заняття з інклюзивної освіти)

Дата: 14.06.2019 10:02
Кількість переглядів: 109

11 червня 2019 року у Золочівській ЗОШ І-ІІІ ст. №4 відбувся семінар на тему «Робота з дітьми-аутистами», який об’єднав понад тридцять осіб, які працюють з дітьми з особливими потребами, серед яких вчителі, асистенти вчителів, психологи, працівники Золочівського ІРЦ та батьки.

У всьому світі спостерігається збільшення кількості дітей з особливими потребами. 10% нашої планети становлять люди з особливими потребами, з них 120 млн. – діти та підлітки.

Вагомо збільшилась кількість учнів в Україні, які навчаюся в інклюзивних класах – до 5000 дітей на сьогоднішній день. Це дає можливість багатьом дітям не лише отримати навчальні навики та знання, а й соціалізуватись, бути разом з іншими дітьми, розвиваючи комунікативні навики, свої таланти, самовдосконалюватись і, що важливо, уникнути відчуття ізольованості від суспільства. Інклюзивна школа таким чином виховує дітей, педагогів та батьківську громаду, робить усіх нас гуманними, толерантними, милосердними – так і формується мультикультурне суспільство, що безумовно ставить державу на високий культурний рівень.

Тому, сьогодні, неабияк важливо говорити про інклюзію (процес включення всіх дітей до навчання у школі, незалежно від їх психо-фізичних особливостей), про роботу з дітьми з особливими потребами і про… аутизм.

Для проведення семінару було запрошено методиста ТОКІППО, в.о. завідувача Обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти в Тернополі, педагога, психотерапевта Віталію Григорівну Мушій.

Учасники семінару, у кількості  27  педагогів, дізнались про атутизм не лише як психічне порушення із аномальною поведінкою, труднощами в соціальній взаємодії, але й як розлад чуттєвого сприйняття,  неможливістю мозку аутичної дитини проаналізувати все те, що вона чує і бачить навколо. Всі аутичні діти різні, це й ускладнює, на перший погляд, роботу вчителів.

Пані Віталія Мушій, розповіла про роль педагога як конструктора освітнього середовища (про необхідність поєднання елементів середовища найрізноманітнішим чином, щоб вони відповідали тому завданню, якому він перед собою поставив), а також чинники ускладнень навчання та розвитку дітей із порушеннями аутичного спектру. Визначила три важливі завдання у процесі розвитку таких дітей:

1. Становлення сенсо-моторної системи та підґрунтя пізнавального розвиту.

2. Формування комплексу сенсорно-перцептивних механізмів із зворотнім зв’язком.

3. Становлення вищих психічних функцій.

Виступаюча наголосила на сильних сторонах дітей з аутизмом, це – високорозвинена механічна пам'ять, великий обсяг робочої пам’яті; здатність до запам’ятовування знакових систем; кмітливість, переважання невербального інтелекту; високо розвинута здатність орієнтуватися у просторі і часі; тонке відчуття емоційного стану іншої людини, розуміння того, з ким як потрібно себе поводити; абсолютний музичний слух та багато інших.

Було звернуто увагу на основні механізми, методики роботи з дітьми-аутистами, наводячи приклади. А також, п. Віталія подарувала школі інформаційні матеріали, які стануть у пригоді кожному, хто працює з дітьми з особливими потребами.

Батьки з різних шкіл (Золочівська ЗОШ №4, Вороняцька ЗОШ, НВК «Школа радості», Зозулівський НВК) мали змогу «тет-а-тет» поспілкуватись із спеціалістом Віталією Мушій, з’ясувати важливі для себе питання, обмінятись досвідом.

Висловлюємо вдячність директору Золочівського ІРЦ п. Галині Вороньчак, яка завітала разом із психологами центру до школи та взяла активну участь у проведенні семінару.

Дякуємо в.о. завідувача Обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти в Тернополі, педагогу, психотерапевту Віталії Григорівні Мушій, яка знайшла можливість приїхати до нас з Тернополя, за ефективне проведення такого важливого  та необхідного заняття щодо роботи з дітьми-аутистами.

Невимушена бесіда у  кімнаті відпочинку та реабілітації для дітей з особливими потребами за філіжанкою кави між усіма учасниками завершила зустріч. В усіх педагогів залишилось приємне відчуття від пізнання нового, позитиву спілкування та взаєморозуміння.

  Соціальний педагог Золочівської ЗОШ І-ІІІ ст. №4
Наталія Великанич



« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень